2014-06-03

Bakad Dödskalle- Baked skull


Dödskalle 



Kundens sjal

customer shawl


Dödskalle som skall hänga på en armring som min egen. Ok, jag tog ett foto på den som gillades mest på en sjal kunden bar runt halsen. Jag ritade och funderade. Sedan tog jag gammalt silver som samma kund lämnat som material till just smycken. Återbruk. Nytt och gammalt. Gammalt som blir nytt. Armringen är ny, silvret i själva dödskallen återbruk.

Jag smälter silvret och bakar den fort som attan. Smälter flera gånger och ser vart det bär hän, låter lågan arbeta och hejdar den sedan innan hettan blir för stark och krymper ihop allt till en kula. Tång, gaslåga, handarbete och fantasi. 
Såhär blev den. 


Silver 
Skull- recycled silver


Via meddelanden visar det sig att kunden önskade en dödskalle på en platta, som min "...fast ristad dödskalle". Helt fel tolkat av mig! Hm, jag har sagt att jag ska göra en ny och kunden får bära denna under tiden. Tänker på hur jag ska göra den snyggt på en platta. Utsågad är enda alternativet för min verkstad. 

Ibland, om än väldigt sällan, blir det en knut i kommunikationen. Tror att kunden förstår mitt tänk och jag dennes. Så blev det inte denna gång. En knut blev det. 
Tack. Det betyder att jag ska fortsätta vara på topp och lyssna in. Arbeta och lära mig mer. 



Du kanske även gillar
You may also like

http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/01/kulta-vaikka-onkin-hopeaa-gold-even-if.html

Inga kommentarer: