2014-01-06

Kulta vaikka onkin hopeaa- Gold even if it is silver



Silver, cultured pearl, letters


Jag och min sjuttonåriga son pratade härom kvällen om ord. Vikten av att välja rätt ord. Allt startade med en diskussion om en video som han sett på Youtube. Den handlade om feminism och diskuterade en specifik händelse som utmynnade i en ensidig och aggressiv version av feminismen. Vi har även diskuterat detta ämne tidigare då det var ett tag sen han såg denna video för första gången. Mycket blev sagt och bl a att det är intressant varför denna kille väljer att lägga upp en sådan video med det ämnet och den händelsen. Det intressanta började dock när min son säger att "jag gick in och läste om feminism och humanism". Nu hade det plötsligt blivit en av våra kvällar då vi pratar nästan i mun på varandra och tiden rusar iväg för att båda finner det så intressant. Inser stolt att min son börjar bli vuxen. Min pojke är klok. 

Du kanske även gillar
You may also like
http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/06/bakad-dodskalle-baked-skull.html

Inga kommentarer: