2014-09-27

Konst i Kvadrat

Konst i Kvadrat


Läser mitt tidigare inlägg och ser att jag inte har en aning om vad jag pysslat med. Så förbi av trötthet så ctrl x och ctrl v har levt ett eget liv. Eller utan liv. Utan mig och mitt medvetande. (Har nu korrigerat.) Utställningen har verkligen varit Årets arbete. För mig. En enormt häftig resa hittills. 

Gårdagen var toppen! Vernissagekvällen lyckad till det yttersta. Känns som vi satte en trend som går att arbeta vidare med. Nästa år. 

Idag. Trött. Klockan ringde stängde av och lade huvudet på kudden och svepte duntäcket över mig och stängde ögonen. Plötsligt drar jag hastigt in andan och inser att jag somnar snart, nu! Sitter upp. Godmorgon vackra värld och går. Till badrummet och möts av en gammal kvinna i spegeln. Godmorgon vackra du, tänker jag. Kallt vatten. Vaken. Nästan. Havregrynsgröt, blåbär, kaffe. Kläder, nu är det utställning Konstrundan Konst i Kvadrat 

och Kruthuset här kommer jag. Dags att skapa min utställning där. Det var en dag av möten och ett susigt huvud hos mig. Tydligt var det dags att släppa och slappna av för jag var dunig. Utan alkohol. (Kan tillägga att det inte blev någon alkohol ens på vernissagen igår.) Fin dag. Fina möten. Positivt om gårdagen. Vilket är en stor underdrift. Ny dag imorgon. Sov gott alla fina konstnärer medlemmar i KiK eller ej. 
Blir en tidig kväll för mig. 

Det kommer bilder senare när jag arbetat klart denna årets Konstrunda i Konst i Kvadrat! 
TACK

Du kanske även gillar
You may also like

http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/09/konst-i-kvadrat-i-magasinet.html

Inga kommentarer: