2014-06-02

Medeltidsmarknad



Detalj, insida av väska i ull, silver och lin
work by MinnaJohanna
Detail, inside of a bag in wool, silver and linen


Den kom och den gick. Det finns så otroligt mycket att se och uppleva. 
Jag önskar ibland att jag hade mina helger fria så jag kunde uppleva konstutställningar som ofta är under helger. Musikföreställningar som även de är under helgerna. Önskar att jag är fri att göra det jag vill. Vilket jag även är. Tiden är bara anpassad efter arbetet. Ibland. Ibland låter det som att jag aldrig är ledig. Ibland känns det som att jag missar mycket roligt. Roligt är kultur. För mig. 
Så jag missade Medeltidsveckan i Leksand. 
Detta år. Jag har varit där med mina barn när de var små och det är fantastiskt uppskattat. Minns att de gärna stod kvar länge och väl hos smederna. Elden och värmen hos den samt de personer som arbetade där drog till sig mina barns uppmärksamhet. 
Länge. 



work by MinnaJohanna

Mycket av vårt hantverk går långt tillbaka i tiden. Jag inser själv att jag hämtar inspiration från diverse olika saker. Tidsepoker och naturen. Människor brukar dock vara det som inspirerar mig mest. Jag ser eller egentligen känner en personlighet som jag försöker tolka till ett smycke. Personen är en inspiration och det ger ibland en serie av smycken som får personens namn. Behöver inte vara en beställning med andra ord. 
Människor och mötet med dem är sannerligen de som ger mig mest inspiration. Naturen ger mig styrka och ett lugn att kunna skapa. 
Balans. 
Harmoni och ren och skär lycka. 




Tenntrådsarmband, 
work by MinnaJohanna

Inga kommentarer: