2014-05-20

Bläck med disiplin- Ink with discipline


Tatueringsdrömmar

Jag har en dröm om att en dag ha kunskap nog att kunna tatuera. Behöver lära mig tekniken. Vill lära mig tekniken. Eftersom jag ritat sedan jag var barn har även min mor en gång då jag var ca sjutton år kläckt ur sig att jag borde börja tatuera då jag har så lätt för att rita av saker. 
Det återstår att se om tid och intresse finns för mig att lära mig detta hantverk. För hantverk är det. 
Jag hörde en gång en kvinna säga att det är enda gången man får betalt för sin konst. Det vet jag inte om jag kan hålla med om, utan tänker att det är ett val hon gjort likaväl som någon annan tar målandet i olja som sin väg. Valet avgör vad jag lägger fokus på. 


Shige - Yellow Blaze
http://www.yellowblaze.net/
http://www.tattoomagazine.se/


Just nu vill jag utveckla bildsinnet igen. 
På ett nytt sätt. Jag köpte en tatueringsmaskin för ca två år sedan. För det var dags. Inga mer ursäkter. Har jag önskat lära mig detta så är det även mitt val att ta stegen dit. Riktningen tar jag själv. Nu har det som sagt tagit två år sedan jag inskaffade detta redskap som jag själv inte kunde bygga ihop.


Dessa två år har gått fort. Livet. Skapandet och livet. 
Nu förra veckan är första gången som det sammanfaller naturligt. Har en person som behöver hjälp med att laga en silverring. Jag behöver hans tatueringskunskaper och tycke uppstår. Vi har lika kul. Han att undervisa jag att sluka allt som sägs och allt han gör. Arbetar på och två timmar har plötsligt gått. 



Jorge and MinnaJohanna work

Hör av dig igen när du vill avslutar han. Absolut säger jag. Väl hemma bubblar jag av lycka. Det har tagit tjugofem år (!) innan jag faktiskt tog en tatueringsmaskin i min hand. 
TACK

Du kanske även gillar
You may also like

http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/05/jag-har-en-drom.html

Inga kommentarer: