2014-04-01

Orddans tre eller kräkreflex

Orddans del tre



Sitter efter en god natts sömn och funderar över vad som är livet. Såg att det kommit ut nya böcker jag skulle vilja köpa. Jag läser mängder. Skriver en del och läser ännu mer. Det blir sen en del pauser i läsandet och nu är det dags igen. Arbetar med mig som inspiration. Utgår från mig som person. Det betyder att jag gräver och det ganska djupt när det är dags att göra ett arbete. 

Inser att livet för mig just nu är att ha ett arbete som jag trivs med. Oavsett om jag nu arbetar med det som jag tänkte eller inte och det som nu medför en månadsavgift till CSN varje månad. Det har trots allt gett mig en hel hög med kunskap. Jag lär mig varje dag att ta min riktning mot och till det jag brinner för. Det som gör att mitt liv känns rikt. För mig är det att få uttrycka mig och mina tankar och i målandet mina känslor. Alltid dock med det skrivna ordet först.  Som en start, som en platta, grundmurat, fast som jag kan stå på. Stå stadigt med ord. 

Livet svajar ordentligt ibland. Tänker dock att det är hur jag hanterar dessa ibland lite väl stormiga perioder. Hur gör jag för att orka? Hur lever jag för att vila? Hur äter jag för att få kraft till att ta mig genom dagen? Kunder och vänner för att orka med familjen på kvällen. Hur tar jag hand om mig för att min omgivning ska lära känna mig som mitt bästa jag? 



Såg en film härom dagen där männen i släkten kunde gå tillbaka i tiden. Den var långsam, den var seg, den var fantastisk. Visade det sig. 

Så, tålamod och att vara i nuet må låta som en kräkreflex men det är trots allt det som gör att mitt liv är det det är. Mitt val nu och för stunden skapar mitt liv. Min vardag. Den har jag ansvar för. Vardagen är mitt liv. Mitt liv önskar jag vara bra. Mer än bra. Jag vill och önskar att jag har ett fantastiskt liv och fram till dess gör jag allt för att skapa mig det. Tålamod. En dag i taget och ett steg i taget åt det håll som jag ser som en gyllene sol som går upp för mig. För att jag hyllar mig och mitt liv just nu. Solen är till för mig. Alltid. Bugar ödmjukt ler inombords och tackar för magin. Varje gång jag lyfter ansiktet för att ta emot strålar av ren kärlek. Mitt val.
Alltid.


Lugnet, Falun, Sweden


Du kanske även gillar
You may also like

http://creamorminnajohanna.blogspot.se/2014/05/paulo-coelho.html

Inga kommentarer: