2014-04-16

Konst i Kvadrat


Konst i Kvadrat


Ringar Fairytale av mig.
Silver turqoise, citrine and cultured pearl
Rings Fairytale by me.


Det var styrelsemöte igår kväll. Det börjar ta form. Arbetet kring vår årligen kommande konstrunda Konst i Kvadrat. I september är det dags igen. 
http://www.konstikvadrat.se/
Det är intressant hur arbetet formar sig olika beroende på vilka individer som är de som drar hela arbetsprocessen. Det är intressant hur olika motpoler drar ur varandra de bästa sidorna och bredden på kompetens kan nyttjas maximalt. Utan att en person drar ett för stort lass. 
Detta är erfarenhet och det är mognad. 


En av mina fantastiska konstrundor hos Nettan Eriksson
Ornäs, Falun, Sweden
One of my amazing art rounds at Nettan Eriksson


Att kunna säga nej, att vara tyst, att ta den diskussion som är relevant. Trots att det blir missförstånd kan jag strunta i att lägga energin på att förklara mig. Det viktigaste är att arbetet fortskrider. Det kommer fram så småningom hur jag tänker och vad jag tänker. Hur jag arbetar och vad jag är bra på. Allt i sinom tid. 
Det lugnet är fantastiskt att uppleva. Den tystnaden jag väljer att ta ger mig mer insikt och det är tilliten till mig som gör att jag kan koppla av. I ett arbete.


Birds by Claus Moltke-Hoff
One of our Art rounds at Ornäs, Falun, Sweden

Så, ett intressant gäng mogna kvinnor i olika åldrar arbetar fram ramar för årets konstrunda.
Konst i Kvadrat är i gång igen!
Tack

Inga kommentarer: