2013-12-14

Blommor- Flowers



Under flera år har min mor bett mig att måla blommor. Jag har alltid svarat undvikande och sagt att det finns så många som är så otroligt duktiga på det. Samtidigt har jag under senare år målat blommor men inte så tydligt utan som en del av en större bild. 
Blommorna, har det visat sig, har alltid funnits där vid en närmare betraktelse i det jag skapat. Broderat blommor på ull. Vridit till dem av metalltråd. Målat blommor i olja och nu även akvarell. 
Under försommaren har jag suttit och mediterat i akvarellmålning. Tog ark efter ark och satt med en känsla av helt min egen tid  och målade mina blommor. Dessa kommer att visas här när tiden är rätt.
Under denna höst har det blivit en del ringar i silver där jag använt de stenar jag köpte under min och min dotters resa i Indien. Återvinner mängder och gör även nytt. Dessa är helt nytillverkade. Idag lägger jag upp två bilder så kommer det fler så småningom. 

En fin kväll önskar jag Er denna mörka kväll. Låt ringarna ge en känsla av trolsk värme och kärlek. 



Silver turkos, turqoise



Silver citrin, citrine

Inga kommentarer: